måndag 13 juni 2016

Ridläger

I torsdags efter jobbet åkte jag till Katrineholm och hälsade på det ridläger jag var på varenda sommar mellan 9 och 18 års ålder. När jag var 11 träffade jag två tvillingar där, My och Tove, och sedan dess har vi hållt kontakten. Tove och jag har till och med hållt kontakten så bra så att det var givet att fråga om hon ville vara tärna på mitt bröllop när jag och John gifte oss förra året. 

I alla fall, i år var det meningen att vi tre skulle ha 10års reunion på ett av vuxenlägren men så gick jag och blev på smällen och fick avanmäla mig. Men My och Tove satsade på att åka ändå så då passade jag på att hälsa på när de var där. Och vilken nostalgi det var! Det kändes som att tiden stått stilla på gården! Staffan och Åsa som äger stället såg knappt ut att ha åldrats alls och allt annat var sig likt. Tove och My sov till och med inde sängar vi alltid sovit i när vi varit där på läger. Var bara de flesta hästarna som var utbytta och så lite nya boxar och sånt. 

Jag kollade när My och Tove red och sedan satt vi på en av studsmattorna och snackade skit i några timmar innan jag åkte hem. 



Nu är jag så ridsugen men jag inser ju mina begränsningar.. I nionde månaden på en hästrygg tror jag inte skulle vara succé..

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar