söndag 26 juni 2016

BB-väskan


Alltså. 27 dagar kvar. Det känns så snart. Det ÄR snart. Jag är typ en tickande bomb. 

Den här veckan kan ungen komma ut och ändå vara helt färdig. Det känns att hon börjar tycka det är trångt, vi blir lite osams ibland när hon sparkar mig för hårt i revbenen på högersidan där hon har sina fötter så jag vrålar högt! 

Eftersom ungen kan komma ut när som helst så ska man tydligen packa en väska som man ska ha med sig till BB. Jag kan inte riktigt påstå att jag lagt så mycket tankearbete på detta än men idag googlade jag lite och det verkar betydligt mer omfattande än vad jag någonsin kunnat tro. 

Jag fattar ju att man måste ha typ kläder till barnet. Och bilbarnstol för att kunna ta sig hem. Men "något som gör rummet hemtrevligt och personligt" - vaddå, ska jag typ packa ner mitt och Johns bröllopsfoto och ligga och glo på när jag föder barn. Näe. Och kläder till mig. Vaddå för kläder? Jag kan ju inte ha brallor på mig ändå så då måste det väl räcka med det jag hade på mig när jag kom och ta på sig samma när jag ska hem? Och får man inte en sånär blå pyjamas? Tofflor verkar däremot vettigt att ha med sig. Mat till mannen ska man också ha för det ingår inte. Ska vi ha med ett gäng frysta matlådor då som John ska gå och micra så det luktar lax eller vitlöksköttfärsås på hela förlossningsavdelningen? Då tror jag mer på att han får ta en korv i kiosken alternativt knata till Sibylla i halvlek. 
Blöjor till bebisen kanske man ska ha med också för jag har hört att man bara får tre (?!) och så schampo och balsam till mig för man får duscha hur många gånger man vill, jag hade ju helst badat men om det nu inte finns så får jag väl duscha istället. 

Jag skrev en packningslista nyss efter googlandet. Den blev rätt lång. Får se vad jag faktiskt packar ner. Jag började grina lite när jag skrev den för att det kändes så sjukt att den snart ska användas...



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar