onsdag 29 juni 2016

Nu är allt klart

Igår blev jag klar med hela checklistan i gravidappen! Det sista var BB-väskan som blev klar igår. Eller det saknas fortfarande snacks men det får vi nog haffa i farten för man kan ju liksom inte bre tunnbrödsmackor och sånt när det kan vara 4 veckor kvar tills de ska ätas..


I övrigt packade jag ner:
- Lite kläder till bebisen. Okej. Ganska mycket kläder för jag kunde inte välja. Så typ 4 outfits inkl strumpor och mössa. 
- 2 st filtar till bebisen. Jag kunde inte välja bara en. 
- Napp som jag kokat för det har jag hört att man ska.
- Kläder till mig. Ett par mjukisbrallor, ett linne och så underkläder. Stora underkläder. Så stora så John knep ihop ögonen när jag visade honom dem. 
- Kläder till John. En t-shirt och kallingar om vi blir kvar länge. 
- Inomhustofflor till mig och John. 
- Rispåse som man värmer i mikron. Det är mitt wildcard. Har ingen aning om ifall det är användbart men det kanske är det så den åker med.
- Massageolja. John ska få massera som aldrig förr. Oavsett om det behövs eller inte. Massage ska jag ha. Helst hela tiden. Han kan nästan börja redan nu i förebyggande. 
- Shampo, balsam, deo, tandborste, hårborste och annat som man brukar ha i necessär. 
- Videokamera. Japp. Det här ska dokumenteras. Kanske inte från barnmorskans vy down under men definitivt från Johns perspektiv. 

Ja det var väl det. Mer än så tyckte jag inte behövdes. John ansvarar för att bilbarnstolen finns i bilen när det är dags. 

Allt rymdes lätt i min lilla bag som jag fick i julklapp av John. Så nu är det bara att åka när det är dags. Måste komma ihåg att lägga över körkortet bara men det måste jag ju ha i min vanliga väska tills dess..



 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar