onsdag 29 juni 2016

Besök hos barnmorskan

Igår var jag på besök hos barnmorskan. Fick en ny denna gång då hon jag träffat tidigare gått på semester. 

Den nya var jättebra och skojade lite om min journal som är så himla lång men bara handlar om mina bihålor. De har ju fört anteckningar varje gång jag ringt och försökt få hjälp och så från de två läkarbesöken så det blev en liten uppsats. Kommentarerna om själva graviditeten var ytterst korta eftersom mina värden och alla mått varit normala hela tiden.

Sen sist hade inte magen vuxit så mycket men den har sjunkit rejält och hon har fixerat sig med sitt huvud därinne. Ytterligare ett kilo på vågen för min del, väger numera 71 kg. Började ju på 54 precis efter USAresan men hade redan de första veckorna innan första barnmorsketiden gått upp 4 kg och vägde in mig på 58 så enligt barnmorskan så har jag ju bara gått upp 13 kg och det tyckte hon var bra. Jag sa inte att det egentligen är 17 kg för hon behöver ju inte veta allt.. 

I övrigt så sammanfattade barnmorskan min graviditet så de snabbt kan få en bild av den på förlossningen när det är dags och jag fick beskriva hur jag känner inför att föda barn. 

Det blev typ:
Har haft en helt normal graviditet men har haft besvär med svullna bihålor. Är trygg inför förlossningen och litar på sin kropp och på personalen. 

Thats it. Känner faktiskt inte så mycket mer än så. Det ska bli kul, jag är redan otålig. Kom ungen in så kommer den garanterat ut. Förr eller senare. På ett eller annat sätt. Men det känns onekligen skönt att veta att vi bor i Sverige och har duktig sjukvård som kan få ut ungen om det nu visar sig vara besvärligare än jag trott...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar