lördag 14 februari 2015

Jag har blivit lurad!

Eftersom jag älskar djur men än så länge endast har en liten bråkig dvärgpinscher på halvtid har jag åtagit mig att sköta om lite fler djur. 

På vår tomt bor nämligen 5 kaniner (ja, jag vet att det heter harar och att vilda kaniner bara finns på Gotland typ) som jag nu betraktar som mina egna.
Kaninerna blir väldigt hungriga på vintern och därför matar jag dem med morötter som jag strategiskt placerar ut i trädgården. De försvinner och då lägger jag ut nya. 

Nu till dagens upptäckt. När jag kollade ut genom badrumsfönstret ser jag att på vårt uterumstak precis snett nedanför fönstret ligger en av mina kaniners morötter!

Antingen har mina kaniner en jävla spänst i bakbenen och hoppar upp på vårt uterumstak och sitter där och knaprar eller också så har jag blivit lurad. Kanske har mina kaniner inte fått en endaste morot på hela vintern för att något fjäderfä har stulit dem och bunkrat upp på vårt uterumstak. 

Jag misstänker det senare alternativet.



Nu till det verkliga problemet. Hur i helvete ska jag få ner moroten från taket? Eller ska jag bara låta den ligga där? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar