onsdag 11 februari 2015

Byta läggning?

Tre dagar om året ifrågasätter jag min sexuella läggning.  Detta inträffar alltid är en gång innan julafton, en gång innan Johns födelsedag och en gång innan alla hjärtans dag.

Det är det här med att köpa presenter. Det är så in i helsike svårt att köpa en bra present till en pojkvän. Tänk om jag hade varit ihop med en tjej. Hur lätt det hade varit. Lite som när jag köper presenter till Stenen. Då köper jag bara något jag själv vill ha och så är det bra med det. Nu hade jag ju inga planer på att bli ihop med Stenen  - men ändå. Tänk vad praktiskt. Och så kan man ju låna grejerna av varandra också. Och så kan man dela på alla sminkgrejor och spara massa pengar... Så smidigt! Men att köpa present till en kille är ju ett rent helvete. Vad vill en kille ha? Och allt är ju skitdyrt också. Det finns ju typ inga billiga vettiga kill-affärer. Var handlar killar?

Idag skulle jag alltså köpa en liten alla hjärtans-dags present till John. Jag tycker om alla hjärtans dag och tycker att det är ett ypperligt tillfälle att visa att man tycker om någon lite extra genom en fin liten present. Jag tycker dock att det är viktigt att det blir en bra present och inte något skit som typ en liten nallebjörn, torra geléhjärtan eller en flaska blaskigt skumbad från Lidl eller så. Nä. Man får faktiskt anstränga sig lite.

Så jag åkte till IKANO. Halvvägs in i gallerian hade jag hittat typ en triljard perfekta prisvärda presenter till en tjej men att hitta något till John var ungefär lika svårt att få Myran att sitta utan att muta henne med köttbullar - det vill säga omöjligt. Jag gick omkring helt planlöst i en timma och petade på massa prylar och kläder och grejer och pillidutter men allt var antingen fult, oanvändbart eller skitdyrt.

Så vad gör man? Efter att ha gått runt och pillat på allt möjligt en timma och känner hur jag börjar svettas under dukjackan och pälsmössan (varför i helvete hade jag på mig pälsmössan inne på IKANO är oklart) inser jag att  jag faktiskt inte kan köpa något fult eller oanvändbart så det fick helt enkelt bli en dubblering av budgeten för denna "lilla" alla hjärtans dags present.

Trots denna återkommande pärs att köpa presenter till John så kommer jag alltid fram till samma slutsats. Jag vill inte vara ihop med någon annan. Varken kille eller tjej...

Hoppas ta mig fan bara att han blir nöjd med paketet.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar