lördag 2 november 2013

Utlandspraktik

Nästa sommar har vi utlandspraktik i 10 veckor. I år får vi inte åka utanför Europa på grund av besparingsskäl. Det påverkar inte mig så mycket ändå misstänker jag.

Det spontana valet av land är England. Jag gillar England. England är enkelt. Språket. Kulturen. Människorna. Maten. Det är inte ett dugg svårt att anpassa sig till. Det är som hemma. Typ. Lätt att tycka om.

Men är England det mest utvecklande valet. Antagligen inte. Tyskland vore nog ett mer taktiskt drag. Både med avseende på att Siemens är tyskt och huvudkontoret ligger där men att kunna språket tror jag skulle kunna vara en fördel framöver.  Det mest utmanande vore ju i och för sig att sätta mig själv i Kina eller något, förstår inte språket, gillar inte maten och förstår inte kulturen. Där snackar vi utmaning. Men det är ju som sagt inte ens ett alternativ eftersom vi måste hålla oss i Europa.

Så då känns det som att det står mellan Tyskland eller England. Safe:a och ta England eller köra en lite annan taktik? Det är frågan. Ska börja luska runt och se vilka möjligheter som finns, börjar bli dags att dra i lite trådar om några veckor och då är det ju bra om jag åtminstone har en idé på i alla fall vilket land jag tänker mig.


Men som sagt. Jag gillar ju England. Och Pimms.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar