fredag 28 juni 2013

Today


Promenad genom Central Park. Kikade på ekorrarna och sköldpaddorna. Knatade på och svettades som tokar. Säkert 35 grader varmt och en luftfuktighet på minst 1000%. Kom tillslut fram till Guggenheim museumet. Det var STÄNGT på torsdagar. Fail. Hoppade in en taxi och åkte till Bloomingdales och shoppade istället. Skor och smink och annat onödigt.

På hemvägen passerade vi Mulberry och äntligen köpte jag mig den väska jag trånat efter en halv evighet (dvs fem år). Jag inser hur extremt korkat det är att lägga så mycket pengar på en väska. Helt befängt. Så dumt. Och jävligt underbart. Nu när jag inte får träffa Stenen varje dag i höst så var jag ju tvungen att skaffa mig en annan bästis.Typ. Och det är ju faktiskt min belöning för mina fem års studier.

 Äh. Det finns inga ursäkter för att köpa en svindyr väska. Men det skiter jag fullkomligt i. För nu är den min! 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar