tisdag 4 juni 2013

Ledig

Huh, kom inte ens ihåg hur det känns. Vakna två dagar i rad och inte göra knappt någonting.

Igår blev jag utbjuden på lunchdate av John och sedan knatade jag till biblioteket, lånade fem böcker knatade hem, drog på mig bikinin och la mig och läste i solen.

Blev lite pyssel hemma också. Vi kör ju extreme home makeover här. Sovrummet blev klart igår. Nya sängen och nya byrån samt en liten ommöblering med en fåtölj är på plats. Blev vrålbra! I gästrummet var det kaos under gårdagkvällen. Bytte garderob så Johns kläder ska få plats (han har fan lika mycket kläder som jag och då är han ändå kille!!). Så ut med ekskåpet som stod där tidigare ut i vardagsrummet och sedan skruvade vi ihop den nya garderoben. Blev verkligen ett lyft. Både utseendemässigt och förvaringsmässigt för Johns del. Dessutom får jag ha all förvaring ifred i sovrummet. Definitivt ett bra byte.

Nu är det så gott som klart i gästrummet också. Lite handtag på garderobsdörrarna som ska dit bara. Nu ska vi bara bli av med ekskåpet också. Det väger ca en miljard ton. Massiv ek kallas det. Om någon är sugen så finns det på blocket...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar