måndag 24 juni 2013

Packar

Imorgonbitti bär det av. Resan som jag och Stenen räknat ner till sen i februari. Eller egentligen i fem års tid.

New York. 

Det började med att vi under första pluggåret bestämde att om vi överlevde fem års plugg så skulle vi åka till Stockholm och köpa varsin märkesväska. År två kom vi på att vi lika gärna kunde åka till London och köpa väskorna eftersom de är lite billigare där och då fick man ju liksom resan för samma pris. När det var dags att boka kom vi på att New York är häftigt. Så varför inte åka dit? Vi bokade flyg och hotell och det blev kanske inte riktigt så billigt som vi tänkt oss men vafan, det här blir ju vårt livs resa.

Och imorgon är det äntligen dags. 06.20 flyger vi till Amsterdam och byter plan och fortsätter därifrån. Jag har hela tiden trott att vi skulle mellanlanda i Frankfurt men som tur är har jag min privata reseledare från Stenens-reseledare-och-guide-byrå som håller reda på mig under resan.

Hela syftet med resan är alltså ENDAST shopping. Vi kanske gör något turist:igt också men det kommer  i andra hand. Vi ska åka buss till något outlet utanför stan (Stenen har naturligtvis kollat upp detta) och inleda vår shopping där. På fredagen ska vi hämta upp våra klänningar vi beställt inför Maddes bröllop. Vi ska såklart spendera alldeles för mycket pengar inne på Victorias Secret och självklart ska vi köpa våra väskor.

Iiiiiiih. Nu pirrar det lite i magen. Jag tror minsann jag ska beställa in en liten snaps rätt tidigt på planet för att lugna mina flyg-nerver. De har tyvärr blivit värre med åren. Men det ska nog gå bra. Tror jag.

Åh kan det inte bli imorgon snart?




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar