torsdag 20 juni 2013

Färdigt

Kl 12 idag lämnar jag universitet för sista gången på en mycket lång tid framöver. Då är vi klara med det absolut sista momentet, opponering. Igår skickade vi in både vår slutrapport och vårt reflektionsdokument så idag är det verkligen slut. På riktigt. 

Det känns så sjukt. En femtedel av mitt liv har jag spenderat på universitetet och nu är det slut. Kändes som jag nyss började ju! 

Jag tror inte jag kommer fatta att jag är civilingenjör på riktigt innan jag börjar jobba i höst. När jag där i augusti inser att jag inte alls ska till skolan igen utan ett jobb, det är nog först då det kommer slå mig att jag faktiskt är klar.

Men innan dess är det sommarlov. Imorgon är det midsommarafton som jag ska fira med John och hans kompisar. På tisdag sticker jag och Stenen till NY en vecka. Och när jag kommer hem ska jag bara njuta av sommaren, hänga med John och mamma och pappa och sakta börja inse att i höst börjar vuxenlivet...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar