onsdag 2 januari 2013

Nyår singeltjejens helvete

För den som inte noterade det så valde jag alltså att fira nyår i absolut bästa möjliga sällskap. Ensam med hunden.

Nyår är en såndär läskig par-högtid som jag inte kan annat än avsky. Tvi vale. Visst hade jag kunnat vara femte hjulet på en parmiddag eller stått i ett hörn och stirrat på när alla skålar vid tolvslaget och pussar på den man älskar. Eller så besparar man sig lidandet. Lägger sig i sängen. Äter en mango och tittar på en värdelös film med hunden på armen. Det senare lät som ett mycket mer lockande alternativ i år.

Jag har inte så mycket emot att vara singel. Men på nyår hade jag kunnat spontan-bli-ihop med vem som helst bara för att "på-nyår-måste-man-vara-ihop-med-någon-annars-är-man-ett-miffo".

Typ så. Jag kanske överdriver en aning. Men nu är skiten i alla fall över. Det är hela 364 dagar kvar till nästa nyår. Vilken lättnad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar