onsdag 2 januari 2013

Förberedelse

Förbereder år 2013 garderobsutbyte. Det går inte för sig att trava runt i slitna gamla tröjor när man är nästan färdig civilingenjör och dessutom har en riktig arbetsplats att gå till och inte bara ett klassrum i skolan.

Nä. Nu åkte fyra kassar med gamla grejer till bättre behövande. En påse till mormor och en påse recondition, dvs kläder som jag ska sy upp, sy in eller sanera från noppror. Ett par mörka Filippa K jeans rikare blev jag när jag hittade ett par i en låda ovanpå garderoben som hamnat där när de blev för små för något år sedan. Men nu minsann gled de på.

Imorgon får jag se om jag hittar något vettigt att fylla ut de tomma galgarna med. En kavaj, blusar, svarta byxor och kanske en pennkjol står på inköpslistan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar