onsdag 9 januari 2013

Krig

Puffade tre kuddar åt mig och en kudde åt myran innan vi skulle sova igår. Medan jag släcker taklampan intar myran position på de tre kuddarna och tittar uppfordrande på mig att lägga mig på en ensamma kudden bredvid hennes kuddhög.

Det var inledningen på nattens krig. Myran vägrade lämna ifrån sig en endaste av kuddarna till mig eller flytta på sig så jag inledde operation utmotning. Jag la mig helt enkelt med mitt huvud på henne och hennes kuddhög och försökte tränga ut henne. Icke. Jag somnade med ansiktet i hennes armhåla och sov så tills jag vaknade av andnöd för att hon då hade lagt sig och täppt till både min näsa och mun. Då var jag så trött och yrvaken så jag glömde bort att vi hade krig och tog helt enkelt den enda lediga kudden och la mig på andra sidan av sängen.

Och därmed gick Myran segrande ur fighten. Som vanligt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar