onsdag 30 maj 2012

Tenta-morgon

Försöker sova bort tentaångesten. Bra taktik för att slippa vara vaken och låta nervositeten växa.

Jag kommer nog aldrig att ha skrivit en tenta utan att ha haft den där feta slibbiga nervositets-klumpen i magen som försöker äta upp mig inifrån. Det lyckas den dock aldrig med utan brukar bara lyckas sätta magen ur balans och döda min aptit. Och ge en sjuhelvetes huvudvärk när den försvinner.

Eftermiddagstentorna är värst för då hinner klumpen bli större än om man tentar på förmiddagen. Dessutom blir jag så jävla hungrig på tentan eftersom jag inte kunnat äta ordentlig frukost eller lunch.

Men jag ska inte klaga. Jag har totalt tre tentor kvar att skriva under min livstid varav en är idag. Och om 8 timmar har jag sommarlov!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar