onsdag 9 maj 2012

Sjukling

Jag och min kropp är osams. Jag vill vara frisk. Min kropp vill vara sjuk. Och kroppen har haft krig för att få mig att acceptera att jag är sjuk. Och igår gav jag upp. Då blev jag trött på skiten och fick en tid på vrinnevi för kontroll av bihålorna. Hade misstanke om att det var en sådan där äcklig bihåleinflammation. Men icke. Efter att ha fått en slang med en liten kamera uppkörd i vardera näsborren så konstaterades att jag hade mycket tjusiga, fiska bihålor. Jag kände ju mig tyvärr inte friskare för det och blev därför rekommenderad att gå och ta prover på vårdcentralen.

Så i förmiddags knatade jag dit och fick lämna 6 rör blod och lite kiss. Nu jädrar ska här utredas. Får svaren nästa vecka. Visar de ingenting så är det väl en sjuhelvetes förkylning som måste vilas bort. Gah. Jag hatar att vila.

För att eliminera övriga orsaker till min trötthet och huvudvärk så beställde jag tid hos en optiker i morgon. Jag tycker ju inte att jag ser dåligt men vem vet. Jag kanske bara tror att jag ser bra.

Nu tänker jag baske mig se till att bli frisk!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar