fredag 11 maj 2012

Brillor och toabesök

Gårdagens ris går oavkortat till toaletterna i galleria Dominio i Norrköping. Blev tvärkissnödig innan optikern och vad gör man?! Betalar fem spänn för att gå in på en toa. Gör vad man ska och mitt i allt blir det kolsvart då lyset slocknar. Jag viftade och sprattlade i hopp om att det fanns en rörelsesensor någonstans. Men icke. Så fram med iphonen och börja lysa för försöka lyckas bli klar och ta mig ut. Ingen nödknapp fanns det heller. Tänk om det hade varit en liten ensam pensionär utan iphone. Då hade den fått sitta där och förtvina i all evighet. Illa!

Det blev ett par billiga brillor med lite svag styrka för att kompensera det lilla brytningsfel och den lilla översynthet som optikern upptäckte. Jag ska ha dem när jag läser eller sitter framför datorn länge.

Kan nog behövas ett par läsglasögon för det medförde en rejäl huvudvärk att sträckläsa Hungergames i pocketformat (=asliten text). Har redan köpt bok 2 i serien och började lite med den igår kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar