onsdag 16 maj 2012

Helt knäckt

Mamma var hos naprapaten för några dagar sedan. Jag tänkte inte så mycket på det då. Men imorse gick det upp ett ljus. Tänk att anledningen till att jag har så ont i huvudet hela är för att jag har för mycket spänningar i nacken. Så jag ringde mammas naprapat och frågade om det händelsevis inte fanns någon tid. Han hade precis fått ett återbud och klockan 13 var jag där. Och det var det skönaste och hemskaste jag varit med om på länge. Själva behandlingen var ju rena pinan för att inte tala om de avslutande knäckningarna som lät som att det krossade sten i nacken på mig.

Men nu. Vilken skillnad. Axlarna har fallit ner vad som känns som en hel decimeter och jag kan vrida på huvudet och min huvudvärk är redan nu nästan borta. Helt galet. Jag är yr och lite trött och har hinkat litervis med vatten för att skölja bort slaggprodukterna som frigjorts. Nu ska jag vila en stund och sedan ska jag ge mig på plugget med både energin och entusiasm.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar