söndag 1 maj 2011

Klant, klantigare, Emma

Fy fan. Ibland är jag så jävla klantig. Då menar jag riktigt jävla äckligt-klantig. De gånger jag klantar mig är det oftast i samband med att jag får en liten akut släng av alzheimer och glömmer bort något. Som idag.

Jag vrider på badkarskranen och går ut ur badrummet. Under tiden badet tappas upp tänker jag hjälpa mamma att plocka ner gardiner för att underlätta för fönsterputsaren som kommer i morgon. Så var det kört.
När vi plockar ner gardinerna i gästrummet (då har vi redan fixat alla andra rum på övervåningen) hör jag att det skvalar någonstans. Kollar ut. Det regnar inte.

HELVETE! Hela badrumsgolvet är fyllt med vatten. Och paniken utbryter och innan jag inser att badrummet som tur är har en golvbrunn så har jag stängt av kranen och vräkt ut handdukar på hela golvet i ett försök att "torka upp". Det var bara att hämta duschskrapan och börja skrapa vatten. Som tur var hade vattennivån inte stigit så mycket att det förstört nåt.

Så rent som badrummet är nu har det aldrig varit! Och från och med nu går jag aldrig ifrån en rinnande badrumskran.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar