måndag 16 maj 2011

Datorer datorer datorer

Tänk hur det var innan dessa apparater fanns? Hur betalade man räkningar? Hur ansökte man om CSN lån? Hur tog man reda på vilket år Olof Palme föddes? Hur tittade man på missade tv-program?

Det som är tråkigt är när de kära datorerna bli gamla och snart ska dö. Eller redan har dött. Då ligger alla minnen, hela livet förpackat i en burk som inte vill vakna. Typiskt jobbigt. Därför har jag ägnat en stund åt att göra en ordentlig back up av mammas och pappas datorer. Både laptopen och den stationära. Där finns så mycket roligheter lagrat som man inte vill gå miste om. Gamla skolarbeten och bilder från den första digitalkameran. Jag passade på att fortsätta med backup på min gamla toshiba som också kan ge upp vilken sekund som helst. Så nu finns alla bilder och dokument i säkert förvar. Det känns tryggt.
Min mac hoppas jag ska hålla sig frisk och kry några år till så jag inte behöver oroa mig...

Augusti 2004. 

Min karl som han såg ut när jag haffade honom december 2005

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar