måndag 9 maj 2011

Helgen

I fredags var det som sagt UK med ett jävla drag. Riktigt kul!

I lördags var jag och min Karl på bröllop och på efterföljande bröllopsfest. Vigseln var fin och festen var riktigt rolig. Elias min karls brorson var snyggast på festen. Han är så skön den lille killen!










I söndags var vi helt slut och drog ut till min karls pappa och käkade lunch och fikade i solen. Vi hängde hos kossorna och tittade på kalvarna och hjälpte till att mota ut kvigorna på ladugårds backen där de skulle stå och vänja sig vid ljuset innan vi skulle valla ner dem i hagen senare. På kvällen samlades hela släkten och för att valla ner kvigorna till hagen. Det är lika roligt varje år. Vi placerar ut oss och sedan får man se till att de ystra djuren håller riktningen. Det gick ganska smärtfritt och alla utom en tog sig ner till hagen utan större problem. Men en kviga fick rycket och drog ensam ut på gärdet och jag och min Karl tog på oss att hämta hem henne. Ett jävla jobb eftersom man först måste springa om henne och få henne att vända och sedan springa i rätt riktning. Vi var helt slut båda två när vi fått in henne i hagen till de andra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar