torsdag 31 mars 2011

Testamentesskrivning

Har ägnat dagen åt att skriva testamente. Inte ett såntdär testamente som man skriver ifall man ska dö eller så, nej nej. Ett studienämndsordförande-testamente. Vi kallar det så. Ett testamente är det dokument man skriver och fyller med all information man vill förmedla till sin efterträdare.

Hittills är jag uppe i 14 sidor. Fasen vad mycket jag lärt mig under året och som jag vill att min efterträdare ska ta del av. Det känns som att det aldrig tar slut. Jag bara kommer på mer och mer grejer.
Jag har typ ont i händerna av allt skrivande. Men det känns som att när man äntligen har presterat något och kommit nånstans efter massa hårt arbete så är det helt plötsligt dags att kliva av och lämna över. Och då vill man ju inte att ens efterträdare ska börja om från början för då kommer ju arbetet aldrig komma vidare..

Hoppas jag inte skrämt slag på min efterträdare nu när jag skickat ett 14-sidigt dokument och döpt det till "ett första utkast"...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar