onsdag 30 mars 2011

Rolig dag i Mjölby

Haft en riktigt rolig och givande dag på Toyota (BT) i Mjölby. Var där på studiebesök tillsammans med min projektgrupp i Industriell organisation. Vi skriver en rapport om lean-production med fokus på hur lean har anpassats till svenska förhållanden om man jämför med Toyotas grundidé för lean. Det är snuskigt intressant och mina öron var stora som grytlock under hela besöket. Vi ställde massor av frågor och blev väl bemötta och fick massor av bra svar. Alla i projektgruppen var jätteintresserade och det gör ju att de man träffar på företaget känner sig uppskattade och är jättevilliga att  bidra till att vi ska få ut så mycket som möjligt av besöket. Vi fick till och med credd efteråt att de tyckte att det var kul att ha oss på besök för att vi hade visat så stort intresse.

Jag fick till och med åka med i en av deras truckar som man kan åka upp 15 meter i luften med (alltså en där man åker med upp, inte bara gafflarna) Resten av gruppen stod nedanför och skrattade åt mig för jag såg väl livrädd ut. Skitläskigt men kul. Truckförarna är sjukt duktiga, jäklar vad de körde alltså. De går ju fort de där också..

På vägen hem var vi så uppspelta över vårt lyckade studiebesök så vi missade avfarten på motorvägen och fick svänga in vid IKEA istället för vid Malmslättsavfarten...

Nä om man skulle ta och köpa sig en liten truck alltså. Roliga grejer.
(Film hämtad från youtube eftersom det var totalt fotoförbud för besökare)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar