lördag 7 januari 2023

Nytt år och nya möjligheter

År 2022 var ett fantastiskt år på massor av sätt. För bloggens del var det dock det sämsta under min bloggkarriär. Vilket är lite trist för jag gillar egentligen detta formatet mer än de andra sociala medierna som ofta blir så kortsiktigt. Det här blir lite mer som ett skriv där jag kan gå tillbaka och läsa och minnas mycket mer än vad jag kan från en instagram story.
Men men, jag ger inga löften om att det ska bli bättre men försöka går ju.

Avslutningen på jullovet spenderar vi i pyjamasläge i Värmland. För ungarnas del är det mer enhörnings-one piece som de fick i julklapp som gäller. Vi pusslar, eldar brasa, fikar, bygger snögubbe och går promenader. Vi har jobbat lite efter nyår men på måndag börjar skola och jobb som vanligt igen och det är skönt att få maxa ledighet. Både jag och John är rätt slitna tror jag. 

Det har varit en intensiv höst med två nya jobb för oss båda som kräver rätt mycket (eller jag började ju i juni men ny är man ju längre än så) och två barn varav den ena är skolbarn, alla aktiviteter med kör, gympa och fotboll för barnen, flygelbyggnad på gång, min egen träning och allt annat runt omkring. Jag tycker jag har hållit rätt bra balans ändå men denna ledighet var ändå välbehövlig! 



Saga, jag och mormor har lagt en stor del av helgen på att lägga 1000 bitars pussel.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar