måndag 31 oktober 2022

Bus eller godis


Vi har verkligen maxat Haloween i år.
I torsdags skulle jag vara med på besök i Sagas klass och då lyckades jag pricka in precis den dagen då de skulle ha maskerad på skolan. Så då fick ju jag ställa upp jag med. 


I helgen firade vi ännu mer halloween. En hel drös med glada ungar och glada vuxna gick bus eller godis i sturefors och hade en härlig kväll ihop.





Idag ville gärna Saga gå bus eller godis igen med sina bästisar Maj och Molli i Linghem så då fick utstyrseln åka på ännu en gång.

Efteråt passade jag på att ta med mig barnen till krykogården och tända ljus. Det är ju inte allahelgona förens i helgen egentligen men nu gjorde vi det ändå. 



Tragiskt nog så hade Majs kanin Strumpan dött idag så vi pratade en hel del om döden och vad som händer när man dör och vi fick se graven i Majs trädgård där de lagt lilla Strumpan. Saga är ju klok och förstår lite mer men Julle fattade tydligen ingenting för när vi gick därifrån så sa hon:

”Om Maj begraver sin andra Strumpa också så har hon ingen kvar sen på fötterna” 

Då insåg jag att hon aldrig begripit att det var en kanin vi pratat om hela kvällen… 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar