måndag 12 april 2021

Update

Tack och lov att snön försvann lika snabbt som den kom! 

Nu har jorden redan hunnit packa sig lite till och påfyllnad av några säckar jord till får bli helgens projekt. 

Nu är gruset fortfarande rätt skitigt så det kommer inte vara brunt sedan. 





John ville även tillägga att det var två ton grus. Inte ett som jag skrev igår.  Extra viktigt eftersom han själv kört ut allt, haha. 


Jag har också köpt sättpotatis och lagt på för-grodd (är det ens ett ord?!). Var dock lite osäker på hur mycket som behövdes så jag köpte sex kilo. Enligt min nya information skulle det i så fall kunna generera sextio kilo potatis. Det hade jag inte riktigt räknat med. 

Var fan ska jag lägga sextio kilo potatis någonstans? Vi äter ju max ett kilo i veckan. Det är ju en dryg årsförbrukning. 

Nu måste vi nog bygga jordkällare också men det törs jag nog inte säga till John på ett tag...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar