torsdag 22 april 2021

Fidget toy

Jag vet inte om det är allt arbete hemifrån som gör mig lite rubbad. Nästa grej på ny hobby efter trädgård, tomater och nätauktioner är dessa fidget toys.  LÄNK TILL AFTONBLADET



Johns kollegors ungar höll tydligen på som besatta så han beställde hem varsin till Saga och Jullan. De blev naturligtvis helt fast direkt och kan sitta länge och ploppa. 

Vad som är betydligt värre är att jag också fastande totalt. Så SJUKT stimulerande för hjärnan att sitta och ploppa med de där små bubblorna. Ploppa fort, ploppa långsamt, ploppa i mönster och olika färger osv. När barnen somnat första kvällen satt jag och höll på tills John tog den ifrån mig. Nu har jag fått lägga dem i pysselskåpet när barnen är på dagis för att jag inte ska ploppa på varenda telefonmöte. 

Men, det ska tilläggas att det faktiskt är en koncentrationshöjare så att ploppa när någon pratar gör det ännu enklare att lyssna, framförallt längre stunder. Sen att det ploppade ljudet är sjukt störigt för den som inte ploppar får man ju se till att hantera med mute-knappen... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar