söndag 11 april 2021

Projekt trädgård

För tre helger sedan fick jag sån vårfeeling och insisterade på att byta ut de två trasiga pallkragar jag haft mot nya. 
Liksom bara ta bort de gamla och sätta dit nya, snabbfix. 

Så grunnade jag en hel natt och på lördagsmorgonen när jag var uppe med Jullan från 06 så satte jag ihop en powerpresentation som jag hade dragning för en sömndrucken John vid frukosten två timmar senare.

Plötsligt hade det där ”byta ut två pallkragar” eskalerat till nio pallkragar på grusbädd med kanter och pergola. Hoppsan.





John var väl sådär nöjd med detta upptåg men på skärtorsdagen fick jag med mig honom till brädgården för att köpa allt som behövdes. Markduk, stockar som kant, ett ton grus som vi beställde på nätet, 14 stenplattor, 24 säckar jord, tryckvirke och tusen andra grejer som slank med. Och förstås pallkragar, en jäkla massa pallkragar. Vi vad på Maxi tre gånger och köpte fler och fler och John suckade högre och högre.



Såhär långt kom vi när långhelgen var klar. Då hade jag också varit på Blomstertorget en gång till och köpt en vinbärsbuske till och kört ner bredvid den första. 



Naturligtvis borde jag tänkt på att bygga någon form av stöd för att jorden inte skulle trycka ut midjan på de långa kragarna men det hade jag naturligtvis inte. Så jag fick gräva upp alltihop i helgen. Men det var ingen större skada skedd och gick snabbt att åtgärda. 


I veckan har John kört ut ett ton grus med skottkärra och jag fick jag skissa pergola efter Johns inspo-bild han sett ut.


Jag råkade säga att det såg ut som ett Samurajtempel och det blev INTE populärt så jag fick snabbt som attan ta tillbaka och vara med på noterna. Han hade ju faktiskt ställt upp med rätt mycket för min skull så han fick väl bestämma det. 


Och nu står allt där. Samurajtemplet blev inte ett dugg samurajigt utan jättefint och pallkragarna är nu fyllda med jord och förbereda för plantering. 

Exakt när allt blev helt klart skrattade våren oss i ansiktet och levererade en riktig jäkla snöstorm. Tack för den! 


Bättre bilder får komma när snön smält. Vi är i alla fall jättenöjda. Även John, tillslut, även om det tog lite tid. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar