lördag 4 april 2020

Lite gulligt ändå!

Ställ ditt barn dessa frågor och skriv dess EXAKTA svar

Saga  svarar:

1. Vad heter du? Saga

2. Hur gammal är du? Jag vet inte. Vet du det mamma? 

3a. Hur gammal är din mamma? 50 år. Nej jag menar 9. 

3b. Hur gammal är din pappa? Jag vet inte. 

4. Vad är din favoritfärg? Rosa och lila och gul. 

5. Vad är din favoritmat? Pannkakor

6. Vem är din bästa vän? Alvin och Stor-Agnes 

7. Vad är din favoritlåt? Bä bä vita lamm

8. Vad tycker du om att titta på TV? Paw Patrol

9. Vad är ditt favoritdjur? En struts 

10. Vad gör dig lycklig? Pappa för att han busar och leker med mig 

11. Var är din favoritplats att gå? Där ute i min lekpark

12. Vad vill du vara när du växer upp? I Mallis. För där tycker jag bäst om att vara.

13a.Vad gör mamma hela dagen? Gör vuxen grejer och sover i mitt rum

13b. Vad gör pappa hela dagen? Leker med vuxengrejer och lagar mat

14. Vad är du rädd för? Spindlar och fladdermus och tigrar. Men inte Alvin. Bara när han är ett spöke typ. 

15. Var kommer pengarna ifrån? Från pappas jobb

16. Var kom du ifrån? I din mage 

17a. Vad säger mamma hela tiden? Att jag får titta iPad klockan sex

17b Vad säger pappa hela tiden? Att jag ska gå och lägga mig klockan sju

18. Var bor du? I Ginkelösa. 

19. Berätta en hemlighet? Leo dansar med mig på förskolan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar