tisdag 28 augusti 2018

Röstat och klart och tips på bra podd

Idag efter jobbet har vi gjort vår plikt och röstat. Blir ett spännande val. Oavsett utfall blir det säkert lika rörigt som förra gången men förhoppningsvis blir det i alla fall inte värre...

På kvällen har jag och Saga cyklat med Selma, lekt och haft kvällsmys i soffan. Sista halvtimman innan läggdags får hon titta 25 min på barnprogram och nu är det Barnen i Bullerbyn som gäller varje kväll. Nattningarna går fint nu men i natt vet jag inte vad hon höll på med. Hon grät och härjade och ville ha välling på välling. Det var totalt kaos. Klockan 04 skickade jag ner John i gästrummet så att han fick sova lite och efter en sista gråtattack somnade hon äntligen ordentligt tills vi skulle gå upp. Vi får hoppas det inte är något långvarigt och att det blir bättre i natt. 

Apropå barn och sömn och alla andra frågor som har med barn att göra så har jag börjat lyssna på en podd som heter Kära Barn och jag är helt fast. Jag lyssnar hela vägen i bilen både till och från jobbet. Det är frågor om barn som besvaras av en barnpsykolog och det är så himla intressant. Hon har en klockren inställning till barnuppfostran som jag gillar och hon svarar så bra på frågorna. Idag lyssnade jag på ett avsnitt om hur man förbereder ett barn på att få ett syskon och att mamman har en bebis i magen. Och svaret var så enkelt. Det gör man inte. Det har barnet redan märkt på mamman ändå, som blir trött, luktar annorlunda och får höjd kroppstemperatur osv. Sen vet ju inte de att det beror på att det ska komma ett syskon såklart men de registrerar förändringen och vänjer sig vid den och sedan när bebisen kommer så blir det alltid lite kaos oavsett, det går inte att komma ifrån. Kanske kan man prata lite om bebisar men räcker där. Så nu tänker jag släppa det. Vi har berättat för Saga att det bor en bebis i min mage. Hon är mycket skeptisk och tror mig inte och ibland hävdar hon att pappa också har en bebis i sin mage. Det går inte in, hon förstår inte och då får det vara så. Hon lär ju märka ändå som sagt, om inte förr så i februari.. 

Kan varmt rekommendera denna podd!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar