lördag 2 december 2017

Julbord

I natt sov jag 12 timmar. Det är inte klokt. Igår började jag och John kolla på en film i sängen kl 20 och kl 20.07 varknade jag av att John ryckte till (sånt där sömn-ryck som han ofta gör precis när han somnar). Vi insåg då att ingen av oss sett början av filmen eller skulle orka se fortsättningen så vi släckte och somnade helt enkelt. Det var Johns tur att ta Saga i natt så när hon vaknare första gången gick jag och la mig i gästrummet och där vaknade jag kl 08.15 imorse. Tror inte jag sovit så länge på minst två år. 

Idag har vi julpyntat och varit på julbord på Lövstad slott med mamma och pappa. Nu är vi så mätta. Tryckte ändå i oss lite popcorn och såg en film när vi kom hem. 

Mysigt julbord men Saga skapade lite kaos då hon inte ville sitta stilla ens en sekund. Vi fick varva att äta och att kuta runt med henne. Hon märkte säkert att jag blev stressad när hon sprang runt och väsnades vilket gjorde det hela ännu värre förstås. Jag var helt svettig när vi åkte hem. Men maten var god och Saga ställde inte till någon större scen än att hon gapade lite och låg raklång på golvet i gången där alla skulle passera för att komma fram till maten, det kunde varit värre. Hon hade på sig sin tomteklänning så vi hade ju kunnat låtsas att hon var anställd underhållare på stället... 







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar