måndag 25 december 2017

God Jul

Vilken underbar jul. 

Efter jul-jamet kunde ingen hålla sig längre så vi rev upp alla julklapparna. Saga tyckte det var toppen och fick både en pulka och böcker. Hundarna var som vanligt helt galna och Myran hann öppna två paket själv innan vi hunnit dela ut dem till den som skulle ha dem... 

Sedan fortsatte vi med uppesittarkväll med mamma och pappa. God middag med oxfilé och sedan Bingolotto. Det enda jag har lite svårt för  med uppesittarkväll är att man sitter uppe så länge så kl 22 sov jag som en sten i soffan. John fick rätta min lott. Men det var mysigt ändå. 

På julaftonsmorgon vaknade saga kl 05 (hoppas inte det blir tradition, vråltrött!) så jag och hon hade soffmys tills de andra vaknade kl 08.30. Vi åt julfrukost och sedan preppade vi julbord. 

Efter lunch åkte vi vidare till Vadstena där Johns släkt höll hus och där kollade vi på Kalle, spelade julklappsspelet och på kvällen åkte släkten hem och bara familjen var kvar och hade paketöppning. Marie läste alla rimmen och Saga var nisse och delade ut paketen hej vilt. Sedan var det tomtegröt och eftersom Saga var totalt speedad fick vi inte henne att sova och jag själv som varit vaken sedan 05 var också rätt trött så det var två däckade tjejer i bilen på väg hem mot Linköping på kvällen.

Tyvärr lyckades jag inte knäppa en enda bild i Vadstena men bjuder på några från första delen av julfirandet i alla fall. 
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar