onsdag 7 december 2016

Förvirrad pappa?

Igår skulle Saga vara med John på kvällen för jag skulle iväg på hundträning med Selma. Dock var det någon superrolig squashmatch i Vadstena igårkväll så John outsourc:ade Saga till hennes farmor och farfar så han kunde åka och kolla. Inte mig emot. Jag tycker bara att det är jättebra att Saga vänjer sig vid att vara hemma hos dem.

När John kom hem räckte han över Saga till mig varpå jag frågar:

- Har det gått bra?
- Jadå, det var inga problem!
- Har hon bajsat ner sig?
- Näe, hurså?
- Hon har andra kläder på sig än när hon åkte. 
- Ja just det ja, hon hade ju bajsat ner sig så mamma bytte om på henne. 
- Okej, var är de bajsiga kläderna nu?
- I din väska, var ska jag lägga dem?
- Lägg dem i tvättmaskinen så kör jag dem imorgon... 

Imorse samlar jag ihop all annan ljus 60-graderstvätt och knölar in i maskinen och startar.
När jag nyss tömmer maskinen på den rena tvätten hittar jag en ihopknuten plastpåse med Sagas fortfarande bajsiga kläder i. Alltså, vem stoppar in en ihopknuten plastpåse i en tvättmaskin -det är ju lite som att skita med toalettlocket nerfällt!

För nöjes skull kan jag informera om att en systemet-påse klarar 60-graders tvätt utan minsta skråma sånär som på att trycket var något bortskavt, men det kanske det var redan innan..



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar