tisdag 10 maj 2016

Vattengympa!

Idag var det dags för pass två i vattengympa för gravida som jag anmält mig till. Det är faktist jättekul. Vi är ca 10 tjockisar och en barnmorska som först pratar i typ en halvtimme med frågor och sånt och sedan vattengympar vi typ 45 min och sen fikar vi och och pratar ännu mer i 45 min till. 

Det är med både tjejer som har fött barn tidigare och så vi som är nybörjare på barnafödande. Barnmorskan som leder allt heter Åsa och är densamma som den som jag gått till på taktil massage och som även hjälpte mig i telefon på förlossningen när jag trodde att ungen höll på att kolavippa i magen men det visade sig vara akut magkatarr, och hon är skitbra. Vi har jättekul och skrattar och snackar om allt som har med graviditet att göra, högt och lågt. Kul och nyttigt och alla är så olika och har olika erfarenhet och förväntningar. 

Denna gång fick jag dock tag på en pall i vattnet så jag bottnade ordentligt. Sist flöt jag mest runt som en liten kork för jag inte nådde ner ordentligt men idag gick det bättre. Jag kom även ihåg att ta en halsbrännatablett för förra gången blev jag rätt illamående av allt studsande så jag hade halva lunchen i munnen ett flertal tillfällen men idag så höll den sig kvar i magen. 

Jag tror att bebisen också tycker att det är ganska kul för hon har cirkus i magen. Hon rör sig väldigt mycket överhuvudtaget just nu och snor runt och kickar mig i revbenen. Imorse hade jag min rygg mot Johns mage och då fick han några rejäla sparkar av henne i ryggen och undrade hur fasen jag kunde sova när hon höll på sådär. Vilket jag då förklarade att jag naturligtvis inte kunde. Så nu kanske jag kan få lite mer gravidsympati när han fattar hur ser faktiskt känns... 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar