tisdag 7 april 2015

Något glädjande

Mitt i all förkylnings-misär (misär är eventuellt ett något starkt ord i sammanhanget, men ändå, det svider i alla fall i halsen och jag är lite varm, men jag har piggelin och då kanske det är svårt att definiera sin tillvaro som misär - jag har bullar också) är det en fröjd att titta på mina små fröisar som växer så det knakar. I fredags hade bara de små spetiga tomatisarna lyckats bryta jordbarriären men när vi kom hem i söndags hade squashisarna växt om och igår fick de flytta hemifrån till en enrummare utan kokvrå. Tomatisarna, persiljebebisarna och de klena små paprikorna får bo kvar i sitt flerfamiljshus tilla vidare.


Nu till den svåra frågan. Hur ska jag få  John att ta hand om mina fröisar medan jag är i London? Ska säkra upp genom att ställa fram sprayflaskan och göra ett sådantdär schema som de har uppsatt på insidan av toadörren för städningen på toaletterna på Mc Donalds. Då får han skriva vilket klockslag han har vattnat  och sin signatur. Kan man maila Mc Donalds om en mall för uppföljningsdokumentet? 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar