lördag 18 april 2015

London baby!

Extremt dålig uppdatering i bloggen. Vi tar det i kronologiskt ordning och börjar med London.

Alltså. Jag hade beställt tärnklänningarna till mina tärnor från det märke som Stenen hittade inför vår resa till NY 2013 där vi beställde balklänningar till vår examen.  Klänningarna är otroligt fina så när jag såg att de öppnat ett showroom i London så var det givet att beställa två stycken och åka och plocka upp dem under våren.

Stenen var givetvis inte svår att få med på en shoppingweekend, det har vi ju gjort förut och det brukar alltid var årets bästa (och dyraste) helg. Men i år föreslog Stenens mamma att det vore kul med en tjejresa med mammor och döttrar och det passade perfekt att ge denna resa till mamma i födelsedagspresent. 

Det blev en långhelg i vackra England (jag älskar England, kan vara världens näst bästa land efter Sverige) med trevligt sällskap (en bonus att Stenens syster också hängde också med), roliga middagar med massa skratt (kyparn trodde nog inte att vi var riktigt kloka när vi skrattade så vi kiknade på resturangen), väldigt (då
menar jag VÄLDIGT) mycket shopping, en tur i Hyde Park som resulterade i att vi råkade gå vilse och hamnade hemma hos fd. premiärministern. Resan avslutades med en katastrofal flygresa hem när det blåste storm så vi inte kunde landa på Skavsta och snubben bakom mig började kaskadspy och jag trodde att vi skulle dö men tillslut kom vi ner levande. 

En sammanfattningsvis mycket lyckad resa sånär som på den sistnämnda spyan men vi lever i alla fall...

Så fin brudtärna! 

Världens bästa affär. Besöket blev lite i dyraste laget dock..


Nöjd tjej på Starbucks

Bodde skitbra på Doubletree Hilton precis vid Marble Arch och kunde knata hem och lämna alla påsar stup i kvarten så man slapp kånka på dem.


Körsbärsblom i HydePark


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar