fredag 30 maj 2014

Tvärstopp

Se där. Tvärstopp innan resan ens har börjat. Det var då själva fan vad svårt det ska vara för SJ att transportera mig upp till Arlanda. Första budet var ordinarie tåg till arlanda. Men nej då skulle de bygga om spåret mellan Sthlm och Södertälje så jag skulle få byta till buss och sedan tillbaka till tåg. Krångligt. Andra budet var att istället åka till Sala och byta där och komma norrifrån. Så var det bokat fram till nyss. Men nej. Då är det tvärstopp norrifrån också och de vill ha in mig i en ersättningsbuss. Jaha. Se där. Om jag inte ens litar på SJs tågtransporter (som ändå ska föreställa deras kärnkompetens) så litar jag ännu mindre på SJs ersättningsbussar. Nä, den lätta går jag minsann inte på.

Till slut har jag nu fått en biljett till Swedbus som förhoppningsvis ska kunna transportera mig till arlanda i god tid så jag hinner med mitt flyg till Dubai. 

Blir alltså en jobbvecka där nu och eftersom dom har måndag på söndag (helg fre-lör) så tar jag naturligtvis seden dit jag kommer och ser till att vara på plats på "måndag" klockan 8.

Om jag nu kommer med flyget imorgon vill säga. Håller tummarna! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar