söndag 25 maj 2014

Annorlunda hemresa

Jag är hemma. Jag mår bra även om hemresan blev lite stressig. 

Hade en jättebra dag på kontoret i torsdags. Kände mig färdig och hade fått bra input till mitt projekt. Åkte hem till hotellet och tänkte att jag skulle ägna fredagen åt att sammanställa allt material eftersom hemresan inte var bokad förens till midnatt på fredagen. Kom hem till hotellet och hoppade i ett bad och kollade Aftonbladet och såg att det hade gått ut ett meddelade om militärkupp i Thailand. Jag beslutade mig snabbt för att boka om flyget till samma kväll vilket visade sig vara ett bra beslut. Jag hade precis checkat ut och skulle ta en drink i skybaren med en kollega från kontoret när vi fick mail om att det skulle råda utegångsförbud från och med kl 22. Så det var ju bara att kasta sig in en av hotellets bilar och åka till flygplatsen. Efter lite trafikkaos då hela Bangkok plötsligt skulle ta sig hem på samma gång så kom jag i god tid till flygplatsen och kunde checka in och slappna av när jag kommit innanför securityn.

Landade på arlanda i fredags morse. Sällan har det varit så skönt att komma hem till Sverige. Det var ju visserligen aldrig någon direkt fara men jag måste erkänna att stressen när jag kom till flygplatsen var en av de värsta jag känt. Nu var jag ju dessutom ensam och det gjorde nog inte saken mindre skärrande.

Nåja. En erfarenhet rikare. Och jag måste säga att det kändes tryggare att vara på en orolig plats i världen när man reser med jobbet än om jag varit där privat. Jag fick hela tiden bra uppdateringar om läget och fick hjälp med att kolla så flygplatsen var under kontroll och öppen och att jag fick en säker transport dit.

Behöver jag säga att det var en trött tjej som kom hem till Linköping i fredagsförmiddag?



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar