söndag 10 februari 2013

En månad

En månad igår. Så läskigt lite tid och samtidigt känns det som att jag känt denna människa hela livet.

Och en vecka som sambo.

Jag fattar att alla tycker vi är helt galna som flyttar ihop efter 3 veckor. Men känns det rätt så gör det. Why waste time? Vi har inget att förlora! Någon gång hade vi ju ändå flyttat ihop och skulle det nu mot förmodan vara så att det absolut inte funkar att bo tillsammans, ja då får vi ju veta det omedelbart istället för att kasta bort tid.

Nu får jag dessutom se vad han går för när jag är sjuk och lika gnällig som en tvååring med lågt blodsocker och hostar lika äckligt osexigt som någon som rökt för många cigaretter under ett liv. Hittills har han varit exemplarisk måste jag säga. Macka och mango i sängen, värmd havrekudde på fötterna och ansiktsmassage. Det är nästan så att jag borde vara såhär eländig lite oftare om jag blir såhär uppassad. Fast nej. Den här influensan önskar jag inte ens min värsta fiende..


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar