tisdag 5 februari 2013

Bal-time!

Äntligen får jag och Stenen anledning att pressa oss i våra gamla balklänningar igen! 6 år sedan sist. Det är dags för 40 års jubileum med Maskinteknologsektionens tjejförening den 2:e mars.

4 veckor kvar. Nu får jag lägga på ett kol om jag ska hinna bli fit tills dess. Mage, armar och axlar behöver sig en rejäl omgång om klänningen ska sitta som den ska. Stenen har läst att om man står och jobbar bränner man mer fett så nu har jag hissat upp skrivbordet. Varje gång Stenen frågar något så tar jag två utfalls-steg de två metrarna till hennes plats. Köpte dessutom ett par hantlar igår och körde igenom armarna och axlarna igår för första gången på evigheter. Mina triceps dog.

Men nu jävlar ska det bli fart på det här. 4 veckor är ju ingenting.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar