onsdag 21 mars 2012

Planning

Sitter och skriver på min del i projektarbetet i arbetsvetenskap samtidigt som jag bokar flygbiljetter, kollar bussar och kollar kartor till Oxford-resan i sommar. Det blir alltså en 4 veckors intensivkurs i engelska i Oxford. Jag sticker den 17 juni och ska bo i ett student-house ganska centralt.

Eftersom det är mitt sista sommarlov någonsin bestämde jag mig för att göra något extra av det och sticka iväg till England ett tag. Syftet är att förbättra min engelska i tal och skrift, läs och hörförståelsen är det inga större fel på, och samtidigt träffa lite nya människor och uppleva lite nya saker. Jag är tyvärr världens fegaste när det gäller att resa. Inte för själva resandets skull utan för att jag är en så jävla hemma-gris. Jag reser gärna. Typ en vecka eller två. Sen längtar jag hem. Dessutom är jag bekvämlighetsfreak och gör helst ingenting som verkar jobbigt och krångligt och som eventuellt kan gå åt helvete. Så det här blir en utmaning på flera plan.

En klara-mig-själv-övning helt enkelt. Jag tvekar inte en sekund på att jag inte skulle klara det men det krävs ändå lite mod och drivkraft från min sida att genomföra det också. Och sjukt planeringsfreak som jag är så måste självklart allt planeras in i minsta detalj. Och i god tid. Jag måste hinna bygga upp reservplaner om det skiter sig. Kolla alla alternativ på resor och planera så det blir så bra som möjligt. Tur att jag inte ska göra en mer omfattande resa för då hade planeringstiden blivit lika lång som själva resan om jag ska hålla på såhär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar