söndag 12 juni 2011

Söndag 12 juni

Sov 12 timmar inatt. Vaknade vid halv tolv och tog en dusch innan vi drog ut till min svärfar och grillade och käkade tårta eftersom min Karl fyller år idag. Kollade in den nya ladugården också som börjar bli klar. Men jag försvann ganska fort in till kalvarna efter att ha hört att det låg en 4-timmars kvigkalv där inne. Så söt! Alldeles ny och fortfarande lite blöt med delar av navelsträngen kvar. Hon försökte till och med resa sig men det gick inget vidare och benen gled isär som bambi på hal is. Lill-plutten.

På kvällen stack jag ut till sonstorp och kollade på en till bebis, Reginas lilla hundvalp Ginza. Så rolig och busig och sylvassa små gaddar som hon gärna satte i både händer, fötter och lår.

Nu ska jag sova för imorgon sticker jag till Årjäng med jobbet och kollar in en av deras legotillverkare som finns där. Sticker i morgon eftermiddag och kommer tillbaka på tisdag kväll.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar