söndag 6 februari 2011

Söööndag

Ibland går det bara så himla dåligt. Typ nu. Jag skulle vara duktig och styra en köttfärspaj. Totalt misslyckat. Allt gick år helvete och när jag tappade ner pajformen i diskhon gav jag upp och slängde ut skiten. Min karl fick åka till Max drive in och rädda situationen. Där får han pommes istället för potatisgratäng till min meny. Upptäcker detta hemma samtidigt som han hugger in på sin hamburgare. Tror han. När han har ätit halva burgaren och jag äntligen har tjurat klart över min uteblivna potatisgratäng och ska börja äta min hamburgare, inser jag att det inte är min hamburgare utan en jättemysko annan smak. Då inser min Karl att han tagit fel hamburgare och ger tillbaka den halvätna burgaren till mig. Tack så mycket.

Tur att Solsidan är lika roligt som vanligt i alla fall.
Dock får jag hemska minnen när jag ser den stackars lilla överkörda nymfparakiten Sonja. Min kompis pappa gjorde likadant med hennes marsvin när vi var typ åtta. Hemskt. För att inte tala om en annan nymfparakit jag känner som tappade ögat och som det växte ut ett nytt på. Det kan möjligen vara så att ögat aldrig var loss utan liksom bara så infekterat så att det inte syntes. Men ändå.

Näe. Nu tar tröttheten överhanden. Eller det kanske den redan har gjort med tanke på ovanstående inlägg...


- Posted from my iphone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar