tisdag 1 februari 2011

LARM

Pjuh. Vilken dag. Inte för att jag presterat sådär vrålmycket i skolan eller så. Faktum är att vi är helt lediga tisdag och onsdag denna veckan. Detta för att vi ska hinna besöka LARM, Linteks arbetsmarknadsdagar. 133 företag ställer ut sina företag under en två-dagars mässa.

Tidigare år har jag inte brytt mig så mycket. Jag har väl gått en vända och plockat på mig godis och pennor men inte ansträngt mig mer än så. Annat var det i år. Jäklar vad jag har LARMat idag. Jag är helt slut. Först har jag varit på CV-granskning för karriärcentrum och sedan gick jag och Lisa hela eftermiddagen och kollade och snackade med företag. Skitkul! Finns så himla mycket roliga företag som man aldrig tänkt på. Eftersom det är ett tag kvar till anställning eller ex-jobb så gick vi mest runt och hörde oss för vart man kunde hamna och vad olika företag efterfrågade. De verkar finnas ett stort sug efter maskiningenjörer i alla fall så det bådar ju verkligen gott för framtiden. Och när man säger att man ska välja logistikinriktning så ser många också ganska nöjda ut. Känns onekligen rätt bra att man hittat en utbildning som både är rolig och eftertraktad!

Bäst intryck idag gjorde Eon, Tetra Pak och st Judes Medicals som tillverkar pacemakers. Så jäkla häftiga små apparater!

Man orkar ju i inte vara sådär säljande och trevlig så länge att man pallar med alla företag man vill snacka med men man får börja i ena änden helt enkelt. Får se om jag går en vända imorgon också och snackar med lite fler.

Annars kan jag ju alltid sätta mig och fixa mitt CV efter alla bra tips jag fått idag och så har jag en industriell organisationsbok som jag skulle behöva börja läsa...





- Posted from my iphone

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar