måndag 18 oktober 2010

Tenta transformteori

Det är över. Det var inte lätt. Snarare väldigt svårt. När jag inte hade fått ut uppgift 1 på en hel timma blev jag bitter. Skitenta. Så jag satte mig och käkade vindruvor och tjurade en kvart och sedan gav jag mig på uppgift två, som gick förvånansvärt lätt. Trean var en härledning och det prioriterar jag aldrig så jag gick vidare på fyran som var helknäpp och sedan gjorde jag uppgift fem som gick ganska smärtfritt. Sexan såg jätteläskig ut så den försökte jag inte ens på. Men två uppgifter. Det räcker ju inte. Så jag käkade lite mer vindruvor och gav mej på ettan igen. Och efter ytterligare 45 minuters kamp mot ekvationerna så hittade jag ett litet förenklingsfel och vips - ett skitsnyggt svar. När jag ändå var igång gav jag mej på fyran igen och den här gången ville den som jag ville. Ett till ganska snyggt svar. 

Så jag löste 4 av 6 uppgifter och man behöver 3 rätta lösningar för godkänt. Mina lösningar kan vara åt helvete fel, men det blir man ju inte gladare av, så jag har helt enkelt bestämt mej för att hoppas på att det gick vägen. Den här gången också.

Nu är bara frågan - när under min livstid kommer jag någonsinha nytta av det här?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar