söndag 21 februari 2021

Vi lever

Det har visst råkat bli rätt många veckors frånvaro här.

Februari har flugit förbi. Bjudit på strålande vinterväder och varje helg har vi åkt skridskor och pulka och jag har kunnat åka rätt mycket längdskidor med Selma så den investeringen har verkligen hämtat hem sig. Jag bestämde mig för att köpa skidor istället för att hyra innan vi stack till fjällen och det var väl värda kronor. Det kom ju massor av snö till allas lycka som har legat kvar länge och de spår jag åkte upp på gärdena utanför kunde jag använda flera veckor. 




Vi var i Värmland för några helgen sedan. Där var det inte så mycket snö men fin skridsko-is på vår vik i Vänern. Saga premiäråkte skridskorna hon fick i julklapp. Jag har alltid hävdat att jag är rätt säker på skridskor men jag får nog revidera det. Jag har säkert inte åkt på 10 år och det märktes kan man säga...






Vi har fortsatt jobba hemma. Jag är på kontoret på fredagar och John kör hemifrån heltid. Det har blivit några ute-fika i solen mellan mötena för att fylla på lite energi. I veckan tog jag till och med ett helt möte från solstolen vid garageväggen! Det gick utmärkt. Min långa bruna dunjacka som jag fick i julklapp har använts till max. Den ska nog gå till knäna men eftersom jag är så kort så räcker den till mina fotknölar vilket är perfekt när man bara kan ha tights under och ändå inte frysa. 




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar