torsdag 25 februari 2021

Nyopererad

Älskade vännen var lite lullig och frusen igår när jag fick hämta hem henne efter lunch. Hon hade blivit sövd för att rensa tänderna från tandsten. Jag tyckte det var dags och permanenta tandskador är inte kul men det var lugnt, allt gick att få bort och tandköttinflammationen kommer lägga sig. 



Men det är aldrig roligt att lämna sin hund till veterinären. Jag var orolig och stressig hela förmiddagen men det släppte så fort hon kom hem! 

Och barnen tjöt högt när jag lämnade dem på dagis eftersom jag hade Selma med i bilen och skulle åka direkt till veterinären. De tyckte så synd om henne för att hon skulle FÅ EN SPRUTA! Eller Saga var mest upprörd och då blev Julle det med utan att förstå varför. De blev så glada när de kom hem och Selma var hemma och de fick hjälpa till och ta bort det rosa bandaget på benet där kanylen suttit. 

Tänk så mycket hon betyder för oss allihopa! Till och med John låg en lång stund i soffan och pussade henne när hon låg och huttrade under filten. 

Våran Selma! 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar