söndag 21 februari 2021

Dom snackar!

Att Saga snackar är ju inget nytt men nu har även Julle dragit igång. Precis som sin syrra sa hon typ inte ett ord de första 1.8 åren och sedan gicj hon direkt på treords-meningar. 
Mamma åka bilen. 
Bebis sitta pottan. (Dockan)
Memlan äta bäpple (Selma äter äpple) 

Och så håller hon på. Dagarna i ända. Vi vabbade lite i veckan för hon snorade en millisekund på dagis och blev hemskickad (vilket jag absolut inte ifrågasätter dessa tider) och var således portad 2 dagar så då jobb/vabbade jag och John. Då satt hon med på mina livemöten och kommenterade vilka som var närvarande eftersom bilden byts vartefter olika personer pratar. Mest kommenterade hon min chefs Pers närvaro. 

”Däj äj Päj”
”Päj äj borta” 

Och vår 4.5 åring är inte dålig hon heller. Hon hävdade att hon inte mådde bra i onsdags (ville också vara hemma med syrran) och när jag frågade varför svarade hon.

”Jag har ont i magen och så är jag arg på Julle så det är en kombination” 

Vilken fyraåring använder ordet kombination, dessutom helt korrekt. Hon har snart samma vokabulär som John, haha.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar