söndag 27 september 2020

Helg!

Vilken helg vi haft haft. 
En riktig ute-helg. Vi har inte varit inomhus många sekunder.

I lördags morse var jag på gympa med Saga. Hennes kompisar från gamla förskolan Maj och Molli går där och de älskar att ses och teamar ihop sig direkt och ska springa tillsammans och sitta bredvid varandra i ringen. 

Nästan direkt när vi kom hem så packade vi in oss i bilen och åkte ner till Svinsbo utanför Söderköping. Det är vår kompis Philles  pappas skogsgård och där hade vi en riktig utflyktsdag med korvgrillning, lerduveskytte, åka fyrhjuling, mata vildsvinen (fylla på åteln) och mysa.













Selma skrek av upphetsning vid lerduveskyttet och ville apportera alla duvor. När vi fikade efteråt sprang hon runt och hämtade alla hela (det blev tyvärr rätt många bom för mig som inte skjutit på länge) ute på åkern. Selma sprang också så duktigt bredvid fyrhjulingen när vi åkte till och från grillplatsen så jag blev så stolt över min exemplariska gårdshund. 

Idag var det dags för nästa utflykt. Vi hade bestämt oss för att åka till Kolmården och vilken upplevelse det bjöd på idag. Tyvärr inte av det bättre slaget utan den höga kabinbanan som går över safariparken stannade med oss på den högsta punkten. Då är vi högst upp säkert 30 meter upp dessutom på ett berg med hela Bråviken nedanför. Jag som är höjdrädd (brukar alltid kolla in mot land den sträckan på linbanan) och dessutom kraftigt klaustrofobisk fick total panik när skiten fastnade. Jag lyckades dölja mitt nervösa sammanbrott under de 1h och 50 min innan de fick igång oss och vi åkte tillbaka. Som tur var hade vi precis ätit och varit på toa och barnen var otåliga men vid gott mod med lite lirkade med att kolla på barnprogram på telefonen. Men fy vilken hemsk upplevelse. Det kommer dröja innan jag sätter min fot i den där igen. Hoppas de kommer upp med en riktigt bra kompensation som plåster på såren... 





Jah blev så uppjagad efter den där händelsen att jag inte förmådde att ta en enda bild. Övriga besöket var rätt bra och barnen var nöjda och det är ju det viktigaste! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar