lördag 9 maj 2020

17 lax

Igår sammanställde jag och John vår ekonomi för mars och april. Sådär som vi alltid gör och följer upp alla transaktioner. Vi brukar snitta matkostnad (inklusive blöjor osv som man också köper på Maxi) på 6000-7000kr/månad det senaste året.

I mars måste det slagit slint. 16894 kr på mat!  Jag räknade ändå för hand för att jag inte litade på excel. Men det var rätt. Så sjukt. 

Jag har i och för sig gjort en rejäl Corona-bunkring för 3 lax utöver det vanliga. Sen hade vi ätit mc Donalds 7 (!!) gånger (jag gillar inte ens mc Donalds) och sushi 3ggr och pizza 2. KATASTROF. Vad hände där. 

Den summan motsvarar ju typ en restresa till gran canaria för hela familjen. Eller, inte hotellet på Meloneras då kanske men lätt ett rum utan havsutsikt på ett hotell i playa Ingles. Typ. Men nu får man ju inte åka någonstans heller så det var ju en extremt dålig jämförelse överhuvudtaget. Men ändå. 17 lax på käk. 

Nu blir det nudlar en månad. Hoppas barnen gillar det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar